21 November 2009

~ xsuke tapi xsuke ~

~ sebenarnye ,aku nak letak gambar lame aku..
tapi lupe kat mane aku letak ~

oo..skang ade gap seminggu untuk bwat ape2 aktiviti yg aku suka...
pastu 2 minggu utk PALAPES...kali ni kat Kota Tinggi , Johor
latihan khemah tahunan~
sebenarnye , aku xberape nak minat benda2 camni sebab ia mengingatkan aku kat skola lama aku iatu RMC...
dan kebenaranny ,aku pon xbape nak minat skola kat situ
tapi ,aku sedar akan sesuatu benda iatu

"xsemua benda yg bagus kite akan suke"

sebagai contoh , ambil yg paling mudah n dekat dengan kite ,

'makan sayur'

walapon dah berjuta2 kali mak kite suruh makan , atau da berjuta2 kali kite bace faedah makan sayur dalam buku(sudah tentu bukan Kreko)....tapi kite masih xsuke makan sayur..kan?kan? (terutamanya tuan empunya blog)

begitu juga dengan aktiviti yg aku join ini...~

aku xsuke tapi masih buat...sebab

~ dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu,dan boleh jadi kamu suka sesuatu padahal ia buruk bagi kamu ~
( Al - Baqarah : 216 )

aku ambil yang positif jew , yg negatif aku tinggal kat belakang..

well , it's not easy though...( it's true, depend to us how to manage it)

tapi , gagahkan diri je la , hidup ini panjang lagi(insyallah)- sebab, mane la kite taw pasal hidup kan?kan?

"how we did it? no where no book no man will teach u how. find out yourself and be a better survivor in a sea of sharks!"

form five aku pernah cakap kat aku benda ni dulu

No comments:

Post a Comment