05 November 2009

~ buat jahat jangan sekal i~

ape yang korang akan buat...

kalau korang jumpe hanset dalam toilet..

hanset itu model sony ericsson , masih lagi baru ,siap ngan casing ori agi...

first impression aku adalah terkejut

sebab tetiba plak ade hanset dalam toilet kan..??

cam nak kena prank pon ade..tapi aku rilek jew...oh ya , lokasi toilet itu adalh dekat dengan Pusanika yakni lebih tepat lagi dekat dengan surau PTSL (perpustakaan tun seri lanang )

aku ambil hanset tuh...sebab taim tuh ramai gak orang tengah sembahyang zuhur..,aku tunggu sampai mereka habis sembahyang...pastuh aku tanye mereka..tapi xde orang mengaku..

pelik...tapi aku sabar , aku tunggu jew kat situ..sampai ada seorang pakcik datang kat surau tuh dan tanye seorang budak lelaki yang duduk kat sebelah aku....die tanye pasal hanset die yang hilang

aku pon kate "ni ke hanset tuh ,pak cik"............jawapannya adalah ya , aku pon kate "nah , ambillah hanset nih"

ape2 yg terjadi lepas tuh xpenting...

sambil aku berjalan pergi...aku berfikir , adakah tindakan aku ini akan dilakukan oleh orang lain , jika ya, alhamdulillah.....dan aku memang berharap ya....tetapi bagaimana jika tidak..??

wallahualam...

bagaimana kalau aku blah dengan hanset itu tadi....pakcik itu mungkin tidak tahu...
tetapi , taim aku pegang hanset tuh , aku rase sungguh xselesa , gelisah sebenarnya...

pelik ,mungkin aku masih terpelihara daripada membuat dosa..aku sngat2 bersyukur dan merasa sangat terpelihara oleh-Nya...

~ aku rasa bersyukur sangat ~

1 comment:

  1. kamen rider takkan rembat barang orang =)
    (melainkan kamen rider tu spesis amazon.wahahaha!)

    buat baik biar ikhlas, walau tak dapat ganjaran sebab nanti Tuhan yang akan balas =)

    ReplyDelete