24 November 2009

~ ayah n mak sayang anak..anak pula..?? ~




~ gambaran kejar-mengejar yg lansung x menjadi :)
ibu bapa yg baik xpernah berbohong kepada anak2
cuma anak2 je akan buat samada dalam sedar atau tidak sedar~



skarang adalah musim hujan

jadi adalah perkara biase kat kampung aku kalau budak2 kecil mandi kat parit atau mana2 air yang melimpah ke atas jalan

adakah mak dan ayah diorang x marah ?? ( jawapannye mestila MARAH )

tapi sebab ape diaorang terlepas gak

adakah mak dan ayah diorang x larang ?? ( jawapannya siap main KEJAR-MENGEJAR tuh )

NOTA SELIT : peristiwa kejar - mengejar tu disaksikan secara 'live' kerana berlaku di depan rumah aku :) xtaw nak cakap ia melucukan atau memalukan tetapi aku tergelak tengok gelagat diorang..hehe,soey....

tapi bile tengok diorang , same macam aku tengok mase silam diri aku sendiri sebab aku pon 2 kali lima jew...asyik kena kejar dngan rotan jew..

bile dah besar baru nak sedar diri..haha ( mak aku slalu cakap nieyh...^.^ )

berbalik kepada perkara pokok...

mak ayah dah larang , tetapi si anak tetap bwat...kenape ek..??

kalau ikut pengalaman aku , 'sebab saing abe ajak' , 'uje staun skali jah'

'sebab saing abe ajak' : member abang ajak

'uje staun skali jah' : hujan turun kadang2 jew..

PIAPP..memang knpem kena ae....( naseb baek parut die da hilang..:p)

tetapi aku tengok situasi ni juga terjadi kat anak2 remaja yang sepatutnya dah boleh berfikir dengan lebih baik darpada anak2 kecil tadi...

adakah mak n ayah x larang..?? ( konpem LARANG nyer : subjektif gak utk sesetengah keluarga )

well , kalau emak n ayah dah jalankan tanggungjawab diorang , di mana pula tanggungjawab kite..??

kite dah sedar tanggungjawab kite kan?kan?-

tapi jawapannye,kite sndiri gak yang tahu...

so , jalankannya , bukan menangguhkannya

apepon , hidup ni kena enjoy gak , sbb kalau xe enjoy , kite akan bersedih

"the best way to prepare for life is to begin to live "

smartly said by Elbert Hubbard , ahli falsafah Amerika

- amat mendalam maksudnya -

~ kite ade pengalaman bukan , so belajar daripada pengalaman itu

kalau dalam teater , improvisasikan diri anda ~

2 comments: