08 November 2009

~ aku nak sentiase senyum macam kucing itu ~




"kalau setiap daripada korang senyum ,
memang akan jadi cute cam kucing ini"

-lovely and adorable-


~esok last paper untuk final exam UKM FUU sem 1~


English For Law adalah subjek bertuah itu....napelah pengurusan pergi letak paper nie sebagai paper last...tapi kalau dilihat dari sudut positifnya , bley la nak berehat sket daripada sesuatu yang kite panggil stress...

yup,stress itulah topik untuk hari Ahad , cuti umum bagi Selangor dan kawasan yang sewaktu dengannya . Ape itu stress , stress di sini bukan bermaksud penekanan terhadap sesuatu ek...stress di sini bermaksud tekanan atau boleh la juga dikatakan sebagai penderitaan.

kenape aku tetiba berminat dengan benda stress nieyh...aa,ini kerana stress ini berkait rapat dengan status kite sebagai mahasiswa.

"sesiapa yang cakap die xpernah alami stress , itu penipuan paling besar yang pernah dibuatnye"

aku cakap camtu sebab kite memang akan mengalami keadaan ini , bukan sebab kite mahu atau tidak mahu tetapi disebabkan proses ini diperlukan dalam proses untuk kite menjadi lebih tekad dan matang..

apepon,setiap orang mempunyai cara masing-masing untuk mengendalikan tekanan yang dialami...sebagai contoh , kalau aku tertekan , aku akan pergi telefon member aku ,pastu ajak die pergi pantai yang memang tidak jauh daripada rumah aku dan lepak kat situ sampai benda 'tekanan' itu hilang...tetapi,kadang2 sampai member aku plak naik stress dengan aku...huhu

tetapi selalunya , aku kembali kepada Nya kalau aku betul2 menghadapi tekanan sebab aku rase memang itu sahaja cara yang terbaik...( jangan menginterpretasikan 'kembali' sebagai meninggal ek )...member aku plak akan bawak aku pergi mandi kat air terjun jika die plak yang stress...kirenye 'give and take' la ni...

" the three grand essentials to happiness in this life are something to do , something to love and something to hope for "

kate2 mamat bernama Addison

~ aku stress xbermakna aku x gembira ~

n kalau korang ade cadangan untuk tangani tekanan yang lebih menarik dan berkesan , dipersilakan komen kat blog saye yg x seberape niey...^.^

3 comments:

  1. salam
    weh ko kaloo stress....
    hehehehe
    roomate aku r ko kol kan???
    wawawawahahahaa~

    ReplyDelete
  2. haha. masa kitorang 1st year pun EFL last paper sempat balik rumah beberapa hari lg sebab xde keje nk study EFL. sape study EFL? EFL nk study ape? ha...

    ReplyDelete
  3. hahaha..sengal a ko chee_Da oiiii...
    nak kol tapi xberani..:p

    ReplyDelete