11 November 2009

~ bile aku pulang ke rumah ~



~ saye akan senyum apabila saye mendengar orang2 yang saye sayang kol , dan 5 orang daripadanya adlah keluarga saye ~


sekarang berada di rumah kesayangan di Besut
udara di rumah ternyata berbeza dengan udara di tmpat lain ( didefinasikan mengikut interpretasi masing2 ek )
tetapi aku sangat menyukainya

sebab :

- aku dapat jumpe ngan keluarga aku...

- aku dapat jumpe ngan member aku

- aku dapat makan nasi dan lauk2 yang dimasak oleh emak aku ngan makan sekali ngan ayah aku ditemani adik2 aku ( kecuali adik no 2,sebab die tngah fokus utk SPM n die skolah asrama )

- aku dapat beron9 di umah ( susah a sejak 3-4 taun ni , asyik berulang alik jew )

- aku dapat tido kat umah ( tempat yg paling mudah untuk aku tertido ,even kalau aku baring atas lantai pon da tertido da )

- aku dapat tengok tv dengan kuasa remote kat tangan aku ( sejak 3-4 taun nie ,tv pon aku da jarang tengok )

- aku dpat semayang berjemaah ngan orang kampung ( diorang mudah mesra n aku suke berbual dengan diorang sebab banyak nasihat yg diaorang bagi kat aku )

- aku dpat berbual2 ngan adik aku n usik2 mereka..:)

apepon ingat benda nieh

"No matter what you've done for yourself or for humanity, if you can't look back on having given love and attention to your own family, what have you really accomplished?"

seingat aku , diucapkan oleh lee lacocca

~ ingat dari mane asal-usul kite same maksud dengan ingat siapa keluarga kite , dan hargai mereka ~

No comments:

Post a Comment