07 November 2009

~ betapa berharganya unit Second dalam hidup kite ~




~ kalau masa betul2 terbang seperti di atas
kite xkkan hiraukan masa tetapi sebaliknya,kite akan gelak ~


masa memang sangat pantas bukan..??
pakai bmw z4 belum tentu dapat kejar seminit yang terlepas...

bercakap pasal masa , aku dah semakin hampir untuk menamatkan semester pertama aku di UKM . Tinggal lagi beberapa hari jer , maka cabaran yang makin susah akan menunggu aku di sem 2 . Tapi xpe , aku sngat suke akan cabaran sebenarnye , sebab aku akn menjadi sngat slow dan lembap jika aku xbwat pape....

bercakap pasal masa gak , slah satu sifat masa yang paling aku xsuka adalah masa ini nampak macam lambat tapi agak pantas sebenarnye . Aku sentiasa tertipu dengan sifatnye yang satu ini . Sebagai contoh , gap mase antara zuhur dengan asar lame kan..??tetapi kalau kite xsemayang zuhur taim tuh , maka kite dah ketinggalan dan tertipu oleh masa . sebab , masa x tunggu ,masa sentiasa bergerak.....

begitu juga dengan zaman2 sekolah dulu , aku sngka 5 tahun itu lama , dan tengoklah , sudah 7 tahun sejak aku kate camtu , pejam celik adalah amat membantu dalam hal ini...huhu

tetapi walaupun masa itu pantas , xbermakna kite kena ikut rentak masa , nanti kite pula yang jadi xtersusun dan berterabur . maksud aku ,cuba menikmati masa dan menggembirakan diri orang lain dan diri kita supaya kita tidak menyesal apabila kite melihat ke belakang.....aku selalu mengamalkan benda ni , tetapi aku hanya manusia ,so banyak benda gak aku terlepas n menyesal , cume aku harap aku xulangi lagi kesilapan yg sama

"Don't say you don't have enough time. You have exactly the same number of hours per day that were given to Helen Keller, Pasteur, Michaelangelo, Mother Teresa, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson and Albert Einstein"

wisely said by H.Jackson Brown

~ belajar menguruskan masa dulu sebelum kite menguruskan benda lain ~

2 comments: