24 November 2009

~ lompat si katak lompat ~




~ aku lompat tetapi aku xjatuh , bukan bernasib baik
ok,ade nasib tetapi tanpa usaha mungkin aku dah patah tulang sebab jatuh dari
tempat tinggi ~



"it was the best of time , it was the worst of time"

aku rase 'idiom' ini sungguh menarik..

tetapi ape yg menyebabkan aku rase 'idiom' ini sungguh menarik ??

sebab ade 'worst of time'..,jadi sepatutnya ia x menarik kan..

tetapi aku tetap rase ia menarik..hurmm...

hurmm skali lagi...:0

mungkin aku teringat kat skola lama kowt...

tempat jatuh , juga tempat membesar beta..:P ( belajar erti susah )

mungkin aku teringat kat zaman asasi kowt..

tempat aku belajar erti hidup , juga tempat aku memperbaiki diri aku ( sebenarnya bukan kat sini ja...tapi di setiap tempat )

mungkin aku teringat mase mula2 aku lompat kelas dulu kowt...( ni satu titik penting dalam hidup beta )

tetapi sebenarnya , kebanyakan yg aku nyatakan di atas tu 'the best of time'

tetapi ada bahagian yang 'the worst of time'

sudah tentu ada , walaupon sedikit sebab IA MEMANG TIDAK DAPAT DIPISAHKAN

tetapi itu yang menjadikan kehidupan kite ceria sebenarnya

'ape yang cerianye kalau ade bahagian yang sedih ??'

jawapan untuk soalan itu amat susah

tetapi bagi aku..

ia bergantung kepada diri kite sebenarnya sebab itu realiti kehidupan

'life is hard rite...but we can change it..how??'

DEPENDS TO YOURSELF~~

oh ya ,'idiom' tadi tidak berhenti setakat itu je

sambungannya adalah

it ws the age of wisdom, it was the age of foolishness
it was the epoch of belief, it was the epoch of incredulity
it was the season of Light, it was the season of Darkness
it was the spring of hope, it was the winter of despair
we had everything before us, we had nothing before us
we were all going directly to Heaven, we were all going the other way

- charles dickens -

~kegagalan sebenar adalah apabila kite telah mengaku kalah dan enggan bangkit semula~

No comments:

Post a Comment