02 July 2010

satu lagi...pengajaran mungkin..??



mematahkan besi adalah susah untuk manusia biasa macam aku, namun dengan bantuan alatan tertentu, aku mampu...
bolehkah diumpamakan dengan sikap..??




masa memang berlalu dengan pantas

aku selalu bercakap seolah-olah aku menghargai masa dengan sepenuhnya

tetapi tidak

aku selalu kata aku akan mengejar masa

tetapi tidak

aku selalu kata aku akan mendahului masa

tetapi tidak

aku selalu kata orang yang tidak tahu menghargai masa akan rugi

tetapi tidak

banyak tidak

tidak kepada benda positif

aku yang akan rugi

ketinggalan, sentiasa lambat, sentiasa itu, sentiasa ini, kerugian

aku tidak mencari kesempurnaan

namun berusaha kearah untuk menjadi lebih baik adalah tidak salah

sokongan diperlukan

selain keazaman diri

sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri

satu lagi kelemahan aku, tetapi bukan penghalang

semua orang mampu nampak kelemahan orang lain , tetapi diri sendiri..??

*semoga tahun 2 di UKM membawa lebih banyak kebaikan kepada diri sendiri

2 comments:

  1. sbb mnusia i2 byk kelemahan dan suka akan kritikan, tp tidak pnah cube pndg dn liht kelemhn y ade pd dr

    ape2 pun, brusahalah utk brubh mnjd terbaik slg berkesmpatan,, haip!!

    da bole pggl ko senior laaaa

    ReplyDelete
  2. insyaAllah ~ =)

    yup , betul

    kuman seberang laut nampak , tapi gajah di sebelah..??

    belum lagi , ko bleh la...huhu

    ReplyDelete