23 June 2010

remehkah jika aku bersuara



"Great things are done by a series of small things brought together."
Vincent Van Gogh


selepas Zuhur , menunggu di luar surau PTSL

*PTSL itu bermaksud Perpustakaan Tun Seri Lanang

cuaca redup macam nak hujan tetapi tiada titik-titik air yang dicurahkan awan

angin bertiup aman dan mendamaikan

sekumpulan mahasiswa duduk di kerusi yang disediakan disebelah aku

si A : "bagus tempat ni"
si B : "aah"
si A : "kenapa la diorang xbina gazebo disini"
si B : "betul,mesti ramai yang menggunakan kemudahan itu"
si A : "ini yang sepatutnya disediakan oleh pihak universiti , yang sepatutnya diperjuangkan"
si B : "haha , aku tidak berminat berbual pasal tu sekarang tetapi itu yang sepatutnya diperjuangkan"
si A : "huu,'mereka' ini memperjuangkan sebesar-besar isu sehinggakan isu yang remeh macam ni dilupakan sama sekali"


aku mendengar , aku merenung

mereka ini bukan wakil pelajar

mereka ini orang biasa

pelajar yang pointernya mungkin bagus , mungkin tidak

tetapi percakapan mereka ada isi , berbaloi untuk didengar

selesai bersalaman diantara satu sama lain

kedamaian ini terpaksa ditinggalkan , kembali kepada kesibukan dunia

*sememangnya tempat itu sesuai untuk dibina gazebo

No comments:

Post a Comment