15 March 2010

personafikasi



pelbagai reaksi , adakah kita menggunakannya pada masa yang sepatutnya ..??





ada orang berkata

post sebelum ini

adakah "sudah tiba panggilan",,[hurm , saya seorang yang suka berkias]

saya berkata

*oh tidak , belum lagi

masih awal , prioriti hanyalah belajar

*kepala asyik terngiang-ngiang dengan pesanan ibu-bapa tiap-tiap kali saya menelefon mereka

*skema, tidak saya tidak menganggap ia skema

kamu..??

mengenali orang memerlukan masa yang lama

sebagai bandingan

*apa tujuan kita baca buku rujukan berulang kali
untuk memahaminya bukan..??
bukan setakat menghafalnya

dan saya tidak mengejar "kapel"

*mungkin orang lain akan

sebab

untuk menjaga seorang manusia

bukan senang ... bukan setakat " i lap u , u lap me "

dengan status saya yang masih bergantung kepada insan yang bergelar ibu-bapa

*saya malu kalau saya menyalahgunakannya untuk sesuatu yang lain

dan cinta tidak hanya datang dengan serta-merta

jika datang serta merta ia hanyalah perasaan emosi yang bergolak-golak

lebih tepat lagi dipengaruhi hawa nafsu

*agak terlebih-lebih disitu

aargh,,cukup-cukup..tidak perlu melebih -lebih =)

~saya baru berumur 10 tahun , 2 tahun lagi akan menduduki UPSR...UPSR ni susah kew..??~

4 comments:

  1. betul lah tu kurit.

    untuk mengenali seseorang mmerlukan masa yang lama, biarlah masa yang menentukan. Tp kita pulak jgn lambat bertindak.

    kita jgn mengejar kapel tapi kita perlu mencari seseorang yang boleh dijadikan sbg pasangan hidup untuk bergelar suami isteri.

    [itu sbb sy ckp nk cr suami.haha]

    yang penting bukan pada masa sekarang atau waktu yang terdekat ini. mungkin 1/2 thn akan dtg tapi kita sendiri juga tidak tau.

    semua pn kawan-kawan,kenali lah mereka dan nilailah dengan menggunakan akal bukannya nafsu.

    ReplyDelete
  2. erk? tak, tu bukan skema, cara kita berbeza beza. all the best in everything you do tau ;]

    ReplyDelete
  3. kimah : ye kimah..huhu

    alynn : orite..ini cuma pandangan shja..trimas..=)

    ReplyDelete
  4. =)
    btw, betul tu, tu bukan skema ok.
    Tu yg ku plek org dok ckp ak ckp ayt skema.

    ReplyDelete