22 December 2009

berbunga-bunga!!

salam

da lame sejak last post

tapi mase berlalu dengan pantas kan?kan?

dah bermula sem 2

tahun 2009 semakin hampir meninggalkan kite semua

tahun 2010 datang menghampiri kite semua dengan harapan yang tidak pasti

aku pasti korang semua ade azam baru

apa azam itu

terpulang kepada korang...=)

ade orang pernah kate

"bahasa kamu berbunga-bunga"

aku cuma mampu tersenyum je la

aku xmenganggap itu sebagai pujian

bukan juga sebagai kritikan

skopnya sangat luas

mungkin aku yang berfikiran terlampau rumit

benda kecil hendak diperbesar-besarkan

tetapi aku ambil yang positif jew

sebab

"setiap benda yang jahat itu sebenarnya berasal dari kebaikan"

dan kebaikan akan sentiasa mengatasi kejahatan

dan aku gunakan elemennya di dalam benda yang negatif mesti ade yang positif

tetapi tidak berguna sekadar bercakap sahaja

atau sekadar tulisan di dalam blog

aku rase aku lagi banyak bercakap daripada mempraktikkan

boleh kew aku mengatasinya

boleh

jalan penyelesaian adalah banyak dan tersedia untuk dipilih

tetapi persoalannya

dapatkah aku menyelesaikannya

yakinkah aku?

sanggupkah aku mengambil risiko?

nak mengubah diri bukan senang

tetapi aku tidak rasa benda itu adalah mustahil...

dan boleh dilakukan

insyallah..

1 comment: