28 July 2009

~ini post jawapan kepada soalan~

kenapa orang asyik merungut
kenapa ptptn xcukup
kenapa kena belajar
kenapa kena berdikari
kenapa fakulti aku jauh
kenapa aku xde kenderaan
kenapa
kenapa
kenapa

kerana orang tidak puas hati
kerana dah ikut syarat perjanjian,itu sahaja jumlah yang aku dapat
kerana untuk mendapatkan ilmu
kerana pada masa hadapan,aku yang akan menjadi ketua
kerana untuk menggambarkan kesusahan belajar apa yang aku belajar sekarang ini
kerana untuk menggambarkan kesusahan orang pada zaman dahulu untuk mendapatkan ilmu
kerana
kerana
kerana

inilah apa yang melayang dalam fikiran aku
setiap orang mempunyai masalah yang berbeza
setiap orang mempunyai penyelesaian yang berbeza
setiap orang mempunyai alasan yang berbeza
jadi
berhenti merungut dan jadilah manusia

2 comments:

  1. saya suka merungut..
    dan hanya tahu merungut...
    dan malas juga untuk berubah..
    jadi macam mana?

    ReplyDelete
  2. dah kalau malas tuh xbleh den nak tolong...
    rajin2kan diri...
    bile kite nak buat
    insyalah..kite akan dapat buat

    ReplyDelete