13 September 2010

refleksi kepada kesenyapan

Assalamualaikum

dah lama tidak mengemas kini blog

sampai tengok hidup segan mati tidak mahu

puncanya adalah kerana malu

malu sebab

1) blog ini bercorak motivasi dan nasihat dimana aku menggunakan pengalaman aku yang sedikit ditambah dengan pengetahuan yang juga sedikit jadi jika aku sendiri tidak mengamalkannya..apa guna.?

2) mungkin aku merasakan tanggungjawab menyebarkan kebaikan Islam itu tanggungjawab orang lain.Maksudnya,aku lebih mengamalkan sikap berdiam diri yang mana ia tidak membantu proses penambahbaikan diri sebenarnya.

"mengajar itu menambah ilmu"


3) aku juga takut sedang aku bercakap benda yang kusangkakan baik sebenarnya salah sama sekali.Dan sebenarnya ia memang kerap kali berlaku.Dan aku mencari kebenaran dengan berpandukan syarak.Aku takut apa yang aku kata adalah salah ( ilmu masih kurang,tetapi cakap berdegar-degar)

tiga ini adalah antara sebab yang aku kenalpasti

dan banyak lagi

dimana kalau nak ditulis , sangatlah panjang

yang aku akan "update"kan dari masa ke semasa

sebagai refleksi diri

mungkin menjadi pengajaran kepada yang lain

dan

selamat hari raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin

=)

hasil manis untuk mereka yang berjuang dengan ikhlas selama sebulan

No comments:

Post a Comment